Výroba součástek pro kolejová vozidla


Železniční kolejová vozidla a lokomotivy jsou nejstarším dopravním prostředkem, který lidstvo zná, jestliže si odmyslíme pohon zprostředkovaný hospodářskými zvířaty. Období počátku průmyslové revoluce bychom mohli přezdívat „dobou parních strojů“, které výrazně dominovaly celému světu, a bez železniční dopravy si tehdy lidé nedokázali již svůj život vůbec představit. Ačkoli v současné době zaznamenává expanzivní rozvoj zejména automobilová doprava, železnice stále patří k pilířům logistiky na všech světových kontinentech, a součástí tohoto procesu je i výroba a údržba kolejových vozidel. Ta také spočívá v produkci drobných součástek pro lokomotivy a nákladní vagóny a vozy pro přepravu osob.

jízda vlaku

Produkovat drobné součástky pro železniční dopravu ovšem vyžaduje nejen výrobní prostředky a technologie, ale i skladové prostory a skladovací boxy. Dříve se k tomu masivně využívalo dřevo, zhotovovaly se z něj dřevěné bedny s víkem a v nich se skladovaly vyrobené díly, ovšem mělo to i své nevýhody. Dřevo je totiž poměrně křehké, rádo se láme, nasává vlhkost, podléhá plesnivění a hnilobnému rozkladu a jeho životnost je poměrně krátká.

železniční výhybka

Tyto důvody mohou vést k tomu, začít dodávat na trh namísto dřevěných beden KLT boxy. Jedná se o plastové bedny, stohovatelné až do celkové nosnosti jedné tuny, rozměrově variabilní v pěti základních provedeních. Do KLT boxu se pohodlně vměstnají drobné díly vyrobené z kovu, z plastu či průmyslové keramiky, může jít o součástky pro podvozek, skelet vozidla i střechu, pro vnitřní vybavení vagónů, elektrotechnické komponenty, čalounění sedadel atd.

KLT boxy se snadno udržují v čistotě a lze je ukládat a přepravovat na plastových či dřevěných paletách, jednoduše se s nimi manipuluje a mohou být k dispozici v prostředí o teplotním rozsahu od deseti stupňů pod nulou až do třiceti stupňů nad nulou.